09127138255

تفاوت کنه و کک چیست؟ کک و کنه، حشرات چندش‌آور، آزار دهنده و مزاحمی هستند که اگر تعداد آنها در مکانی زیاد شود و در مدتی توانسته باشند، آلودگی و تخم‌ریزی زیادی انجام داده باشند، نابود کردن آنها کار دشواری است بنابراین در صورت رویت این حشرات باید سریع به فکر از بین بردن آنها باشید. این موجودات، در مکان‌های آلوده و همچنین در مکانی که حیواناتی مثل گاو، گوسفند، مرغ و … نگهداری می‌شوند، رشد زیادی دارند در این محتوا می‌خواهیم در مورد تفاوت کک و کنه اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

در زمینه مشکلات از بین بردن کک و کنه اگر نیاز به کمک و راهنمایی داشتید میتواند با شماره 09355581264 با کارشناان مجموعه دکتر سمپاشی تماس بگیرید و مشاوره رایگان و یا خدمات تضمینی سمپاشی‌کنه و  یا سمپاشی‌کک دریافت نمایید.

کک چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

کک حشره ریز و خونخواری است که  خیلی سخت با چشم دیده می‌شود و جهشی حرکت می‌کند و انواع مختلفی دارد. گزش این نوع حشره نیز باعث ایجاد سوزش و التهاب می‌شود.  بعضی از این حشره‌ها علاقه زیادی به خون انسان دارند و با نیش زدن می‌توانند بیماری‌هایی مثل تیفوس را به انسان منتقل کنند.

 از خصوصیات‌های مهم کک این است که می‌تواند روزانه تا 50 تا تخم بگذارد و برای اینکه یک کک بالغ شود و از پیله خود خارج شود بین 5 تا 140 روز زمان لازم دارد.  این حشره‌ به گرما و رطوبت علاقه زیادی دارد و در مکان‌های سر دوام زیادی ندارد. همچنین اینکه حدود سه ماه عمر دارد.

کنه چیست؟

کنه‌ها حشرات و انگل‌های خونخوار بسیار ریز و کوچکی هستندکه به درون پوست انسان  یا حیوان نفوذ می‌کنند  و شروع به مکیدن خون می‌کنند و بعد از اینکه به اندازه کافی از خون میزبان خود مکیدند از بدن او جدا می‌شوند. این حشرات، با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت هستند.

کنه‌ها در دو نوع سخت و نرم هستند که نوع سخت آن، بر روی بدن خود، یک پوشش سفت و مقاوم دارند. این موجودات زمانی که از بدن انسان و حیوانات خون می‌مکند، التهاب‌های ریز و کوچکی به رنگ قرمز، بر روی پوست ظاهر می‌شوند که  تا مدت زمانی بر روی پوست خارش و سوزش ایجاد می‌کنند. حالا با شناخت این جانداران به تفاوت کک و کنه در ادامه مطلب می پردازیم.

تفاوت کنه  و کک

تفاوت کنه و کک با همدیگر بسیار  زیادی است که می‌توان از روی همین تفاوت‌ها تشخیص داد که حشره دیده شده کدام یک از این دو است. در این قسمت تفاوت کنه و کک را با یکدیگر توضیح خواهید داد.

  • کنه‌ها به نسبت کک سایز و اندازه بزرگتری دارند به گونه‌ای که با چشم مسلح قابل رویت هستند. کک‌ها به صورت جهشی حرکت می‌کنند ولی کنه‌ها بر روی پوست راه می‌روند.  به همین خاطر دیدن کک‌ها نسبت به کنه‌ها، کار  سخت و دشوارتری است.
  • پوشش بدنی کک، نرم است و دارای پاهای بلندی است اما کنه‌ها در دو نوع نرم و سخت وجود دارند مه نوع سخت آن، بر روی پشت بدن خود، پوشش زبر و سختی دارند.
  • از مهمترین تفاوت کنه و کک این است که کنه به بدن حیوان و یا انسان می‌چسبد و تا زمانی که به انداز کافی از خون میزبان خود بمکد، حرکتی انجام نمی‌دهد اما کک به صورت جهشی عمل می‌کند و در صورتی که احساس خطر کند، با جهیدن از آن منطقه بدن میزبان، فرار می‌کند.
درمان کک و کنه

اقدامات ضروری برای درمان و رهایی از شر کک و کنه

برای اینکه محیط اطراف خود را از شر این حشرات پاک کنید باید اقداماتی را انجام دهید که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

  • در صورتی که در منزل خود حیوان خانگی دارید، مرتب، بدن آنها را بررسی کنید که از وجود کک و کنه در بدن آنها مطلع شوید.
  • محیطی که حیوانات را در آن نگه می‌دارید، به صورت روزانه و یا در مدت زمان کوتاه باید تمیز شود.
  • هر چند وقت یکبار، مکان نگهداری حیوانات را سمپاشی کنید.
  • از پودرهای خشک ضد کنه و کک در محیط زندگی خود و حیوانات استفاده کنید.
  • یکی از مکان‌های مورد علاقه کک برای زندگی لای پرز فرش‌ها است، برای جلوگیری از رشد آنها و از بین بردن پیله و لارو کک، به صورت مرتب فرشها را با جاروبرقی تمیز کنید.
  • در صورت رویت کک و یا کنه، لباس‌های خود را در آب جوش بشویید و در فضای باز خشک کنید.

شرکت سمپاشی‌کک و کنه

با توجه به شناختی که از این دو حشره به عمل آمد و تفاوت کک و کنه را دانستید، رفع آلودگی محیط و رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است. استفاده از خدمات مشاوره و یا خرید سم از شرکت دکتر سمپاشی به شما کمک می نماید تا بهتر با این حشرات مبارزه نمایید و یا سمپاشی‌کک را به این مجموعه بسپارید تا به صورت تضمینی از شر این حشرات خلاص شوید.