سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی یکی از فعالیت های بسیار مهم و ضروری مدیریت این مراکز می باشد. زیرا در این فضاها آفات مختلفی وجود دارد که نه تنها به کارکنان آسیب می رساند، بلکه روند کار را مختل می کند.

برخی از این انگل ها به دستگاه ها و تجهیزات نیز آسیب می رسانند. لذا سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی توسط کارشناسان و متخصصینی چون دکتر سمپاشی ضروری است.

دلایل سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی

قرار گرفتن کارگاه ها و کارخانجات صنعتی در محیط های پرخطر کانون توجه حشرات و حیوانات موذی است و تمامی مکان های فعال در نواحی صنعتی با این مشکل مواجه هستند.
وجود آفات مختلف مشکلات زیادی را برای کارگاه ها و کارخانه ها ایجاد می کند که برای جلوگیری از رشد و تکثیر باید هر چه سریعتر سمپاشی شود. زیرا در صورت افزایش آفت، حذف آن عوارض خاصی را به همراه خواهد داشت.
اگر در سمپاشی کارگاه ها و کارخانه های صنعتی برای حشرات و آفات تردید دارید، دلایل زیادی برای مبارزه سریع وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
تمام محصولات ساخته شده در کارخانجات و کارخانجات را خراب می کند و کیفیت محصولات کارخانه ها و کارخانجات را کاهش می دهد.
آسیب به تجهیزات و فناوری نصب شده در کارخانه، مانند کابل های فرسوده یا قطعات حساس کامپیوتر.
خطراتی مانند آتش سوزی، جرقه و سوختن وسایل حساس به دلیل آسیب دیدن سیم ها و قسمت های مختلف دستگاه.
انتقال بسیاری از بیماری ها به کارگران فعال در محل کار و مواد تولید شده توسط آفات
آلودگی مواد اولیه محصولات مختلف با مدفوع این حیوانات

موارد مذکور از دلایل پر اهمیت سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی است. 

 

سمپاشی کارخانه

خدمات سمپاشی کارخانه ها

آفات و حشرات فرصت های زیادی دارند و از ریزترین راه ها وارد محیط های کاری و کارخانه ها می شوند و پس از یافتن مکان مناسب تکثیر می شوند. در چنین حالتی بازرسی دقیق از کارگاه ها و کارخانه ها و از بین بردن اولیه حشرات و آفات با سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی باعث کاهش هزینه ها می شود.

زیرا بازرسی دقیق و به موقع کارخانه توسط کارشناسان و سازمان های حرفه ای در جلوگیری از گسترش بیش از حد و رشد بسیار موثر است.
خدمات سمپاشی کارگاه و کارخانجات صنعتی توسط تعدادی از مراکز ارائه می شود که باید به صورت کاملا استاندارد انجام شود.

برخی از مراکز معتبر مانند دکتر سمپاشی با کمک متخصصین خدمات سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی خود را ارائه می دهند که در ادامه به آنها می پردازیم:
بازدید اولیه و کاملا رایگان از مغازه ها و کارخانجات جهت شناسایی دقیق انواع آفات، حشرات و جوندگان جهت تعیین سموم مورد نیاز انجام می شود.
مطالعه دقیق انواع آفات و مخفیگاه آنها و همچنین تکثیر و پرورش احتمالی حیوانات برای از بین بردن دقیق و کامل ضروری است.
آزمایش حساسیت در محیط برای تعیین میزان سم مورد نیاز برای کنترل بهتر آفت انجام می شود.
کنترل صحیح و کافی مواد شیمیایی از جمله سمپاشی و تغذیه و بسیاری از روشهای دیگر کنترل آفات بسته به گونه آنها.
در صورت نیاز به خلاص شدن از شر آفات در مرکز، سمپاشی مجدد دوره ای وجود دارد.
یکی از مهمترین خدمات این مرکز بغیر از سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی، ارائه آموزش های بهداشتی و فرهنگی به کارگران و کارگران کارگاه ها و کارخانه های صنعتی برای محیطی سالم می باشد.

آفات و حشرات موجود در صنایع و کارخانجات

آفات و حشرات بسیاری هستند که به عملکرد این موسسات در کارخانه ها و کارگاه های‌صنعتی آسیب می رسانند. این آفات بسته به نوع فعالیت در کارخانه ها و همچنین محل آنها تعیین می شوند.
به طور کلی عوامل متعددی می تواند در تعیین نوع آفت در هر محیط موثر باشد که برخی از آن ها در کارگاه های گاز و کارخانه های صنعتی حائز اهمیت است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محل استقرار کارخانه

محل کارخانه یک عامل بسیار مهم است. زیرا برخی از مناطق دارای حشرات و آفات خاصی هستند و با توجه به نوع آفت محلی در اطراف کارخانه ها یافت می شوند.

نوع کاربری

بررسی نوع کاربری ها یکی از مهمترین عوامل در تعیین نوع حشره است; به عنوان مثال، کارخانه‌هایی که مواد غذایی را فرآوری می‌کنند، آفات بیشتری از جمله سوسک‌ها دارند و کارخانه‌های فرآوری چوب شیوع بیشتری از موریانه دارند.

نوع پساب کارخانجات

کیفیت فاضلاب یک کارخانه مستقیماً بر رشد سوسک ها و سایر سموم تأثیر می گذارد و فاضلاب می تواند به فضای کارگاه و کارخانه برسد.
از جمله آفاتی که معمولا در کارگاه و کارخانجات‌صنعتی یافت می شود. می توانیم در مورد موش های سقفی صحبت کنیم. موش فاضلاب، موش خانگی، سوسک کوچک آلمانی سوسک بزرگ،تخم سوسک، مگس، موریانه، سوسک چوبی و غیره.

وسایل و تجهیزات ضروری برای سمپاشی کارگاه و کارخانه

هر گونه حشره و آفت در محیط کارگاه و کارخانه باید از بین برود. از آنجایی که اکثر کارخانه های صنعتی مواد غذایی تولید می کنند، داروهای خاصی برای حفظ سلامت و جلوگیری از هر نوع آلودگی ضروری است.
زیرا کوچکترین علائم آلودگی میکروبی نیز می تواند خسارت مالی زیادی به گیاه وارد کند و در صورت عدم توجه، این علائم آلودگی منجر به مرگ مصرف کننده می شود.
به همین دلیل سمپاشی کارگاه و کارخاه صنعتی باید تجهیزات ویژه ای داشته باشند تا تمامی حشرات به درستی از بین بروند و از مسیرهای انتقال و برگشت جلوگیری شود. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • بروشورهای آموزشی و سایر اطلاعات مفید در مورد پیشگیری از آفات داشته باشید
  • دارای نیروهای مجرب و آموزش دیده
  • سمپاشی برای تمامی بخش ها
  • تجهیزات اسپری برای پاشیدن به درزها و مجاری خنک‌تر و سایر موارد داشته باشید
  • پمپ های اسپری قدرتمند برای کارخانه ها و تاسیسات صنعتی بزرگ
  • ماسک ضد شیمیایی با دستکش کار، کفش و چکمه
  • لباس کار خاص با عینک
  • دارا بودن داروهای مورد تایید برای انواع حشرات و امکان ترکیب آنها با یکدیگر
سمپاشی کارگاه

مبارزه با حشرات و جوندگان موذی با سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی

مدیریت و کنترل محیط کارگاه برای پاکسازی حشرات و آفات با سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی کاری کارآمد و حرفه ای است که باید توسط تیم های حرفه ای انجام شود و نمیتوان سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی را آنطور که اصولی نیست اجرا کرد. متخصصان به صورت حرفه ای یه شما کمک می کنن تا از شر این حشرات خلاص.
مجموعه دکتر سمپاشی یکی از مطمئن ترین مکان هایی است که می تواند به تمامی کارگاه و کارخانجات در زمینه شستشو و ضد عفونی آفات با مواد شیمیایی مناسب کمک کند.
با توجه به علمی بودن شناخت نوع آفات، با استفاده از نیرو و مهارت و تخصص واقعی، می توانید تمامی آفات را از گیاه خود حذف کنید و آموزش کامل حفظ آنها را به صورت صحیح و کنترل شده انجام دهید.
در صورت نیاز به سمپاشی کارگاه و کارخانه صنعتی با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا پس از بررسی محیط و شناسایی حشرات و آفات در کمترین زمان ممکن از سمی مطمئن و استاندارد استفاده کرده و محیط را پاکسازی کنند.

جهت تماس با کارشناسان دکتر سمپاشی کلیک کنید.