09127138255

‌انواع سوسک خانگی مانند سوسک آلمانی، سوسک آمریکایی، سوسک شرقی و سوسک قهوه ای در سراسر جهان وجود دارند که در محیط زندگی افراد به راحتی زندگی می کنند اما از دیدگاه انسان ها خوشایند نمی باشد چون این سوسک ها به دلیل تغذیه از مواد آلوده بسیار کثیف بوده و بعضا موجب بیماری در انسان ها می شوند به همین دلیل است که بسیار از افراد جامعه به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست این موجودات موذی می باشند. مجموعه دکتر سمپاشی با ارائه انواع سم و خدمات سمپاشی‌سوسک در کشور این امکان را به شما عزیزان می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن از شر این موجودات خلاص شوید.

در این مقاله انواع سوسک خانگی توضیح داده شده و سپس راه های مبارزه با آن را بیان نموده ایم پس برای اطلاعات بیشتر در این باره، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سوسک آمریکایی

انواع سوسک خانگی

سوسک ها دارای انواع مختلفی در دنیا هستند و گونه های زیادی دارند که از میان این گونه ها انواع سوسک خانگی در میان افراد جامعه بیشتر معروف می باشد چون این نوع سوسک ها در اغلب خانه های افراد یافت می شود و دلایل گوناگونی دارد در اینجا قصد داریم تا انواع سوسک خانگی را نام برده و به بررسی آن ها بپردازیم. برخی از انواع سوسک‌ خانگی عبارتند از:

  • سوسک آمریکایی:

سوسک آمریکایی که با نام سوسک فاضلابی نیز مشهور است دارای طولی حدود 2.5 الی 2.7 سانتی متر است رنگ آن قرمز متمایل به قهوه ای می باشد برای از بین بردن این سوسک ها باید مجاری فاضلاب ها و راه های عبور و مرور این حشرات را سمپاشی نمود.

  • سوسک آلمانی:

این نوع از سوسک ها همان سوسک های ریز خانگی هستند که دارای حدود تقریبا 10 الی 15 میلی متر طول و همچنین رنگ این موجودات معمولا زرد طلایی یا قهوه ای مایل به زرد می باشد و دارای طول عمر حدود شش ماه هستند. نوع ماده این سوسک کمی درشت تر از نر ها می باشد و رنگ نوع نر کمی روشن تر از نوع ماده است. سوسک ماده دارای 6 تا 8 کیسه در انتهای بدن خود ایجاد می کند که هر کدام حاوی 30 الی 40 تخم می باشد. این سوسک ها اغلب در آشپرخانه ها، رستوران ها، شیرینی پزی ها و منازل یافت می شوند.

  • سوسک شرقی:

سوسک شرقی از گونه های دیگر انواع سوسک خانگی به شمار می آید که دارای طول حدود 2.5 سانتی متر و همچنین رنگ تیره می باشد این سوسک ها از لحاظ ظاهری مسطح و پهن هستند و همین طور بال های آن ها کوتاه است این نوع از سوسک ها دارای سرعت رشد و تکثیر بالایی دارند.

سوسک‌های خانگی عموماً در نزدیکی محیط‌ های غذایی و آشپزخانه یافت می‌شوند. آنها بر روی غذاهای باز و باقیمانده مواد غذایی ردی از خود برجای می گذراند که می‌توانند بیماری و عفونت را منتقل کنند. این سوسک‌ها در سراسر خانه به دنبال مکان‌های پنهان می‌گردند.

آنها ممکن است در کتابخانه‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی، دیوارها، فرش‌ها و مبلمان پنهان شده و آسیبی به مواد آلی مثل کاغذ، چوب، پارچه برسانند. سوسک‌های خانگی به عنوان آفت بر روی بسترهای خواب نشینی مانند تخت، مبلمان یافت می‌شوند. آنها می‌توانند باعث آلرژی و عوارض بهداشتی نظیر بیماری اپیلپسی و نزله جدی شوند.

سوسک شرقی

راه های از بین بردن سوسک های خانگی

تا اینجا با انواع سوسک خانگی و مشخصات آن آشنا شدید اما مهم ترین دغدغه افراد بابت راهی برای از بین بردن این موجودات موذی می باشد در اینجا به بررسی انواع راهکار های موجود پرداخته ایم. مهم است بدانید که مبارزه با سوسک‌های خانگی نیازمند اقداماتی است که شامل بهداشت و نظافت منزل، از بین بردن منابع تغذیه، استفاده از محصولات ضد سوسک و در صورت لزوم حضور پزشک است.

برای کنترل انواع سوسک خانگی، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

1-حفظ نظافت:

بهداشت و نظافت منزل را حفظ کنید و آشغال و غذاهای باز را به طور منظم از بین ببرید.

2-رفع منابع تغذیه:

قطع ارتباط سوسک‌ ها با منابع تغذیه مانند بقایای غذایی، آشغال ‌ها و غیره.

3-استفاده از محصولات ضد سوسک:

از محصولات حشره‌ کش خانگی مطمئنی استفاده کنید، مثل اسپری‌ ها و قرص‌ ها که برای کنترل سوسک ‌های خانگی مناسب هستند.

4-استدامه اقدامات:

اقدامات کنترل سوسک خانگی را برای مدت طولانی ادامه دهید، زیرا آنها می ‌توانند باعث کاهش جمعیت سوسک‌ ها شوند. ممکن است نیاز به تکرار اسپری یا استفاده از قرص ها باشد.

5-استفاده از محصولات طبیعی:

اگر تمایل دارید از روش‌ های طبیعی استفاده کنید، می‌ توانید از روغن‌ های مختلف مانند روغن نعناع، ریحان و آویشن به عنوان روش‌ های طبیعی برای کنترل سوسک ‌ها استفاده کنید.

6-مشاوره با پزشک:

در صورتی که مشکل مقابله با انواع سوسک خانگی در منزل شما به مرحله قابل قبول نرسیده و برای بهداشت و سلامتی شما مشکلی ایجاد کرده است، بهتر است با پزشک یا متخصص مشاوره کنید تا بهترین راه حل را برای کنترل حشرات در خانه دریافت کنید.

در اینجا به برخی از راه های موجود برای از بین بردن و کنترل سوسک های خانگی اشاره نمودیم اما بهترین و سریع ترین راه برای از بین بردن این موجودات موذی سمپاشی‌سوسک می باشد و استفاده از هر نوع سم برای از بین بردن این موجودات درست نیست بلکه باید از سموم مربوط و مناسب با آن استفاده شود تا بتوان سریع تر از شر این موجودات خلاص شد.

مجموعه دکتر سمپاشی با سال ها تجربه و تخصص در ارائه و عرضه انواع سم در کشور این امکان را به شما می دهد تا محل زندگی خود را از وجود هرگونه از انواع سوسک خانگی پاک نمایید کافی است با کارشناسان این مجموعه با شماره 09355881264 تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان در این خصوص نسبت به خرید سم موردنظر اقدام نمایید در ضمن این مجموعه دارای خدمات سمپاشی‌سوسک نیز می باشد و شما را در سمپاشی کردن محیط و مکان موردنظر یاری می نماید.