09127138255

بهترین راه مبارزه با موش استفاده از سموم متنوع و گوناگون است به این دلیل متنوع می باشد که چون تنوع و گونه های موش بسیار زیاد است و برای از بین بردن هر موش باید سم مخصوص به خود آن را در نظر بگیریم البته باید نکات و شرایط دیگر را هم در نظر گرفت .

به عنوان مثال برای از بین بردن نوعی از موش که در خانه وجود دارد و همان نوع موش که در بیابان زندگی می کند، سم های از بین برنده آن با هم فرق دارد چرا که موشی که در خانه وجود دارد به دلیل اینکه در مجاورت با انسان ها است برای از بین بردن آن ها باید از سمی استفاده شود که برای انسان ها خطرناک نباشد ولی در بیابان نیاز به در نظر گرفتن این قبیل موضوعات نیست.

مجموعه دکتر سمپاشی با ارائه انواع سموم مختلف و همین طور ارائه خدمات سمپاشی‌موش این امکان را به شما عزیزان می دهد تا بتوانید از شر این موجودات مزاحم در محیط زندگی خود خلاص شوید.

در این مقاله به بررسی انواع موش های موجود و بهترین راه مبارزه با موش می پردازیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع موش

معرفی گونه های موش

موش ها نوعی جونده به حساب می آیند جوندگان به گروهی از پستانداران گفته می شود که از روی خصوصیات دندان های آن ها از سایر گروه ها متمایز می شوند. در موش ها در فک بالا و پایین دارای یک یا دو جفت دندان ثنایا می باشند که بسیار درشت و بدون ریشه هستند و در این جانوران دندان آسیاب وجود ندارد. از نظر طبقه بندی جوندگان به دو گروه تقسیم می شوند:

  • زیر راسته Duplicidentata:

خرگوش ها جزء این گروه به حساب می آیند و از ویژگی این دسته این است که این موجودات در فک بالای خود دارای دو جفت دندان ثنایا می باشند که معمولا جفت دوم به صورت ستون های کوچکی پشت دندان های جفت اول قرار دارند.

  • زیر راسته Sipmlicidentata:

این گروه بر خلاف گروه قبلی در فک بالایی خود فقط یک جفت دندان ثنایا دارند که انواع موش ها در این دسته بندی قرار دارند که از آن جمله می توان به موش مغان، موش کلاهو، موش تاترا، موش ورامین، موش خانگی، موش سیاه و موش شکول اشاره نمود.

بهترین راه مبارزه با موش

در بالا به دسته بندی انواع موش ها و تاریخچه ای از آن ها پرداختیم حال این سوال پیش می آید که بهترین راه مباره با موش چیست؟ موش ها به دلیل داشتن دندان ها قوی قادرند تا بسیاری از چیزها را از بین ببرند و به همین دلیل وجود آن ها در منازل بسیار خطرناک بوده و آسیب های زیادی را وارد می نماید همچنین اگر در مزرعه ای وارد شوند قادرند به تدریج تمام محصولات یک مزرعه را نابود کنند به همین دلیل راه کارهای از بین بردن این موجود و دور کردن آن از محیط زندگی همیشه دغدغه اصلی افراد جامعه بوده است.

ولی بهترین راه مبارزه با موش موذی باید ابتدا یه سری نکات را در نظر بگیریم تا بتوان سریع تر از شر این موجودات خلاص شد.

اولین نکته ای که باید در نظر گرفت تعیین نوع موش است زیرا تا وقتی که نوع و گونه این موجود مشخص نشود نمی توان بهترین راه مبارزه با موش، نوع طعمه و نوع سم آن را تعیین کرد. به عنوان مثال برای مبارزه و سمپاشی‌موش کلاهو از فتوکسین استفاده می گردد ولی اگر همین سم را برای از بین بردن موش مغان به کار ببرید احتمال تلفات آن در حدود 50 درصد است. پس نکته مهم در گام اول این است که باید نوع موش موجود در منطقه را شناسایی کرد تا بتوان به راحتی آن را از بین برد.

دومین نکته ای که باید برای بهترین راه مبارزه با موش در نظر گرفت فصل مبارزه با آن ها می باشد که از اهمیت بسیار برخوردار است. به عنوان مثال برای مبارزه با موش مغان در طول پاییز و زمستان طعمه گندم با فسفوردوزنگ تا حدود 98 درصد تلفات می دهد اما همین طعمه در فصل بهار حدود 40 درصد تلفات دارد و علت آن این است که موش ها در این فصل رغبتی به خوردن مواد پرکالری ندارند. بنابراین باید بهترین راه مبارزه با موش، فصل مناسبی را انتخاب کرد که درصد احتمال نابودی آنان بیشتر است.

از نکات دیگری که برای سمپاشی‌موش باید به آن توجه نمود غلظت سم مخصوص برای موش ها می باشد. باید از دستوراتی که روی سموم نوشته شده پیروی نمود تا هم بتوان آن ها را از بین برد و همین طور از لحاظ اقتصادی متحمل هزینه های بالایی نشوید. به عنوان مثال ممکن است درصد غلظتی که برای از بین بردن گونه ای از موش لازم است خیلی کم باشد و به دلیل مطالعه نکردن دستورات از درصد غلظت زیاد استفاده کنید که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

در اینجا به برخی از نکات مهم برای بهترین راه مبارزه با موش اشاره شد که رعایت کردن آن ها می تواند در نابودی بهتر و سریع تر این موجودات شما را یاری نماید.

جلوگیری از ورود موش به خانه

راه های جلوگیری از ورود موش به خانه

از بهترین راه مبارزه با موش و جلوگیری از ورود این موجود به محیط زندگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بستن ورودی‌ها:

موش‌ ها از طریق زیر درها، شکاف‌ های کوچک وارد ساختمان می ‌شوند. بنابراین، بهتر است تمامی نقاط ورودی را پوشش دهید و از بستن تمام شکاف‌ ها و حفرات استفاده کنید.

  • استفاده از محصولات شیمیایی:

شبکه‌ های موثری از محصولات شیمیایی موجود هستند که می‌ توانید استفاده کنید. مثلاً قرار دادن مواد دفع آفات در محل‌هایی که موش ‌ها زندگی می ‌کنند. با این حال، در استفاده از محصولات شیمیایی، دستورالعمل ‌ها و هشدارهایی که در روی بسته ‌بندی آنها آمده است را رعایت کنید.

  • محدود کردن منابع غذایی:

یکی از دلایل ورود موش‌ ها به ساختمان‌ ها، جستجوی منابع غذایی است. از زباله ریزی و انباشت زباله جلوگیری کنید و غذاها را به‌ طور صحیح و بسته ‌بندی شده نگهداری کنید.

  • استفاده از تله‌ های موش:

تله‌ های مخصوص می‌ توانند موش‌ ها را به طور موثر از بین ببرند. این تله‌ ها شامل چسب‌ های چند‌تکه و مرگبار و تله‌ های مسموم برای کشتن موش‌ها هستند. در استفاده از آنها، دقت کنید تا برای دیگران خطرساز نباشند.

سعی کنید راه‌های طبیعی و غیرمضر را برای بهترین راه مبارزه با موش انتخاب کنید. همچنین، در صورتی که موش‌ها به مشکلی تبدیل شده‌اند و کنترل آنها برای شما مشکل است، می توانید از مجموعه دکتر سمپاشی که ارائه دهنده خدمات سمپاشی‌موش و همین طور عرضه کننده انواع سموم مختلف می باشد، بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره 09355881264 تماس بگیرید.