09127138255

بیماری قابل انتقال سوسک به دلیل اینکه این حشرات از مدفوع و موادی تغذیه می کنند که آلوده به انواع بیماری ها می باشند بسیار خطرناک بوده و باید از وجود این موجودات در محل زندگی خلاص شد که سموم مختلف و قویی وجود دارند که این حشرات را از بین می برند که در مجموعه دکتر سمپاشی نمونه های قوی از سم های از بین برنده سوسک یافت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و دراین باره مشاوره دریافت نمایید.

در این مقاله به انواع بیماری قابل انتقال سوسک به انسان می پردازیم و سپس راه های از بین بردن این موجودات موذی ازجمله سمپاشی‌سوسک را بررسی می نماییم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با انواع سوسک ها

از لحاظ ظاهری سو سک ها دارای شکم بند بند و بیضی شکل هستند و بال های آن ها روی شکم شان قرار گرفته است. رنگ این موجودات معمولا به صورت قهوه ای و گاهی به صورت سیاه نیز می باشد و اندازه آنها تقریبا بین 1 الی 5 سانتی متر است این موجودات به محض وارد شدن به محیطی در آنجا شروع به تخم گذاشتن می نمایند و تعداد تخم های آن ها در هر مرحله بین شانزده تا چهل و هشت عدد است که در محل های تاریک شروع به تخم گذاشتن می کنند. زمان خارج شدن سوسک از هر تخم بین سی الی پنجاه روز زمان لازم است.

این حشرات به مواد شیرین و نشاسته ای علاقه فراوان دارند و از مواردی که برای تغذیه استفاده می نمایند می توان به شیر، پنیر، گوشت، نان و غلات، شکلات شیرین، جلد کتاب، کفی کفش، مدفوع، خلط، ناخن دست پای مریض و خوابیده و غیره اشاره نمود. برخی از سوسک ها از طریق پرواز حرکت می کنند و علاقه شدیدی به گرما دارند و پشت رادیاتورها و لوله های آب گرم زندگی می کنند و معمولا در روزها در نقاط پنهان می شوند که تاریک باشد.  قبل از اینکه به بیماری قابل انتقال سوسک ها بپردازیم باید بدانید سوسک ها انواع مختلفی دارند ولی در اینجا به سه نوع از معروف ترین آن ها می پردازیم:

  • سوسک های آلمانی:

این نوع سوسک از کوچکترین سوسک های خانگی می باشند و دارای طولی بین 10 تا 15 میلی متر است و همچنین رنگ این سوسک زرد و قهوه ای متمایل به زرد می باشد معمولا طول عمر این نوع از سوسک ها شش ماه می باشد و نوع ماده آن درشت تر از نوع نر بوده و همچنین نوع نر رنگ روشن تری دارد.

  • سوسک های آمریکایی:

این نوع از سوسک ها همان سوسک های فاضلابی هستند که طولی مابین 2.5 تا 2.7 سانتی متر دارند و رنگ قرمز متمایل به قهوه ای دارند که برای کنترل و از بین بردن این نوع از سوسک ها باید از سم های مخصوص به آن ها استفاده نمود.

  • سوسک های شرقی:

این نوع از سوسک ها دارای طولی تقریبا 2.5 سانتی متر بوده و به رنگ تیره می باشند و بال های کوتاهی دارند.

بیماری سوک

4 مورد مهم از بیماری قابل اتقال سوسک

سوسک ها در اثر تماس و همچنین تغذیه از مواد آلوده بیماری های زیادی را می توانند به انسان انتقال دهند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سوسک ها معمولا علت اصلی بیماری ها نیستند اما نقش تکمیلی و مکملی در شیوع بیماری های خاص را دارا می باشند. از مهم ترین بیماری قابل انتقال سوسکمی توانند به موارد زیر اشاره نمود:

  • سالمونلا:

این بیماری قابل انتقال سوسک در انسان مشابه نوعی مسمومیت غذایی است. سوسک ها با تغذیه از مواد آلوده باکتری ها روی بدن و به خصوص پاهای خود جمع می کنند. سالمونلا در سیستم گوارشی سوسک ها به مدت یک ماه و شاید هم بیشتر باقی می ماند. علائم این بیماری در بدن انسان ها پس از ورود سالمونلا به بدن عبارتند از: اسهال، تب و استفراغ.

  • تب تیفوئید (حصبه):

سوسک ها عامل اصلی این بیماری به دلیل تغذیه از مدفوع آلوده می باشند طبق تحقیقات و گزارش بسیاری پزشکان و محققان تب حصبه در کشورهایی که بهداشت ضعیف بوده و دسترسی به آب تمیز و پاک محدود است بیشتر می باشد. و این بیماری قابل انتقال سوسک به دلیل کمتر بودن شرایط ایمنی در کودکان و افراد مسن شایع تر است.

  • وبا:

از دیگر بیماری قابل انتقال سوسک، بیماری وباست که توسط یک باکتری به نام ویبریو کلرا به وجود می آید که یک عفونت حاد اسهالی می باشد. سوسک ها می توانند با بزاق و فضولاتشان این نوع باکتری را روی سطوح مختلف و همچچنین مواد غذایی گوناگون به جا بگذارند و باعث انتقال به بدن انسان گردند. وبا یکی از خطرناک ترین بیماری های ناشی از سوسک ها می باشد.

  • اسهال خونی

این نوع بیماری قابل انتقال سوسک نوعی التهاب معده و روده است که باعث اسهال همراه با خون می گردد. از عوامل ابتلا به این بیماری می توان به بهداشت ضعیف، عدم شستشو دست ها قبل از خوردن غذا، مصرف غذا و نوشیدنی هایی که به ارگانیسم های منتقل کننده این بیماری، آلوده هستند.

راه های از بین بردن سوسک ها

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیماری قابل انتقال سوسک بسیار خطرناک بوده و تا آنجا که می شود باید از عدم وجود این موجودات در محیط زندگی خود مطمئن شویم از راه های از بین بردن این موجودات می توان به امواج فراصوتی، رعایت کردن مسائل بهداشتی در محیط زندگی خود و سمپاشی‌سوسک اشاره نمود.

برای استفاده از سم جهت نابود کردن این حشرات باید نوع آن سم را بدانیم و همچنین نحوه سم پاشی نیز خیلی مهم است که تمامی این موارد یا از تجربه به دست می آید و یا با داشتن تخصص می توان به مبارزه با سوسک ها رفت.

اما مجموعه دکتر سمپاشی با سال ها تجربه و تخصص در ارائه انواع سموم مختلف برای حشرات و بالخصوص برای سوسک ها در کشور در میان رقبا جایگاه ویژه ای کسب کرده است. اگر شما نیز می خواهید سریعا از دست این حشرات موذی خلاص شوید پس با کارشناسان این مجموعه به شماره 09355881264 تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره در این خصوص نسبت به خرید باکیفیت و تضمینی خود اقدام نمایید.